^_^

Saturday, January 8, 2011

Nak Keje ke, tak ye?Kompius!

salam. hai korang..emm.tadi ibu aku tanye nak keje ke tak..sebab ayah aku cakap boleh mohon guru ganti kat sekolah menengah atau sekolah rendah. huhu. sebelum neh aku bising bising nak keje sebab boring. tapi bile ade yang suruh aku apply,aku rase macam berat hati pulak. bukan ape, aku rase macam tak berbaloi sebab penat keje pagi petang..meeting kene join, koko kene pegi, ade pape aktiviti kat sekolah, kene join. tu yang buat aku rase patah semangat sket. aku ingat guru ganti nih hanya ganti mengajar je. rupenye semua sekali macam cikgu biase.


tanye pendapat kawan aku. die kate macam tak berbaloi sebab RM600 je. tapi pada aku,ok la sebab dari takde ape nak buat kat rumah, baik aku gi keje. dapat gak duit. RM600 tu..bukan leh dapat kalo duk umah je kan?korang nak bagi?hehe.
sebelum ni, mase aku bising bising nak keje, ibu aku cakap tak payah sebab nanti kat rumah takde bibik. what?bibik?hehe.takde yang nak kemas rumah ngan masak.yela.ibu keje,ayah keje,adik adik aku dua dua sekolah kan.tinggal aku je la yang menganggur ni.huhu. bile difikir fikir balik,betul jugak. ibu aku suruh rest puas puas kat umah. nanti dah keje mesti kompem penat kan.huhu


tapi.......kalo misal kate posting lambat (ade yang kate bulan 2 atau 3, ade yang kate bulan 6,ade yang kate tahun depan.) camane nak kawen?huaaaaa..nak kawen..hehe.makin lambat la kawen sebab aku nak keje dulu..nak betul betul stabil. baru la happy kan??


mase bukak laman web Pejabat Pendidikan Daerah Segamat, tengok tengok dah tutup la tarikh nak apply guru ganti tuh. tapi tanya ayah aku,die kate ade lagi sebab cikgu cikgu yang bersalin kan sepanjang tahun. bukan hujung tahun je. then aku hantar la email kat PPD tanye pasal nak apply tuh..tunggu je la die reply..huhu
kalo dapat,alhamdulillah.dapat la simpan duit sikit sikit walaupon tak banyak kan. haishhh..rase sangat tak sabar nak posting okeh..huhu.kawan aku budak IPTA dah posting dah. tapi die sekolah menengah la.gaji about RM2300 okeh.banyaknye..hehe.jeles sangat!hehe


kalo ade rezeki ade la kan?hmmm.


tata!

No comments:

Post a Comment

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails