^_^

Saturday, January 22, 2011

Mummy saye yang saye sayang!

hai sume. malam ni mood sentimental ala 60-an sebab yela nak potpet pasal my mum kan.next tyme aku cte pulak pasal my daddy meddy ngan adik beradik aku hokeh. mak aku ni manusia paling aku sayang plus cinta plus kasih plus segala macam bende la.sebab yela kan korang sume pon mesti sayang mak korang kan?yela camane teruk pun mak kite die tetap mak yang lahirkan kite.betul tak betul tak?sape sokong angkat 'tiak' okeh dah cukup turunkan balik sebab korang faham faham la.hehe.meh tengok muke mak aku yang langsung tak same kot ngan muke aku.




dulu kan mase aku kecik kecik,ade sorang kawan mak aku ni die satu office ngan mak aku.die selalu tanye aku 'ko ni anak sape ni?' aku cakap la anak mak ayah aku.pastu boleh die cakap bukan sebab muke aku takde langsung iras mak ayah aku.ade ke patut sesuka hati sesedap rasa lemak berkrim jek die kate aku anak angkat.sungguh tak mencabar kewibawaan aku sebagai anak sulung mak ayah aku tau!cet!hehe.kompem la aku anak mak ayah aku sebab memang aku anak dorang tau!hehe.


neh nak cite pasal mak aku.mak aku ni kan baik sangat-sangat n kalo aku tanye korang pon mesti korang kate mak korang is the best vogue the vast dalam dunia kan?same macam aku sebab memang mum is the best vogue the vast person dalam dunia ni. walaupon mak aku kuat bebel n kadang kadang aku rase tak tahan dengar die bebel aku tetap sayang die.hehe.kalau mak aku bebel kan aku gi kat die tutup mulut die.hehe.pastu mule la kitorang gelak bagai.pastu kalo tak tekup mulut mak aku pon,aku mesti akan gi depan muke die,pastu aku buat muke macam minat gile nak dengar pastu dengar la die gelak.hehe.




sayang memang sayang kan tapi kadang kadang ade gak aku kecik hati ngan die walaupun aku tau aku tak layak kecik hati ngan die sebab die mak kan. aku kadang kadang agak kecik hati la bile die cam kutuk kutuk aku.sebenarnye aku tau die kutuk main main je but tah bile datang angin kus kus aku,aku memang sensitip mentip bagai.pastu mule la aku diam seribu bahasa.duk berkurung dalam bilik sampai mak ayah aku tertanye tanye apesal ngan aku.pastu bile mood aku dah baik,mule la ayah aku ngejek aku balik.'eh?dah baik demam ke?' hehe.memang tak tahan sebab takde sape berani tegur aku.hehe.


lagi satu perangai mak aku ni kan.die tak kedekut.yela cuti cuti ni aku mane la ade fulus kan.die ngan murah hati hulur la duit kan sekeping dua.wat aku enjoy enjoy nak beli pape ke.yela,aku nak keje part time dorang tak bagi kan.so kene la hulur hulur kan.hehe.kadang kadang pagi mase nak gi keje,aku cakap nanti nak masak bla bla bla n die pon hulur duit berlebih lebih buat beli bende ape aku nak masak tuh.masyuk.hehe.n aku pon bukan gune wat beli ape pun duit tu.tak topup,gi menyemak kat guardian cari barang memerasankan diri.heh.


akhir kate dari aku kan.cewah macam tulis cerpen bagai.aku sayang gile weh kat mak aku.sayang gilo gilo la.kalau la die takde,aku rase cam dunia aku gelap beb.sebab mak aku la ibu,kaunselor n kawan terbaik aku!sayangilah mak korang selagi dorang still ade sebab kalau dorang dah takde,korang takkan dapat rase lagi kasih sayang yang betul betul kasih sayang dari seseorang yang bergelar ibu.ops!aku panggil mak aku ibu.cam suweet kan?hehehe.


 mummy n dadddiieeee.hehe


p/s-kalo ade anak nanti aku nak anak anak aku yang 10 orang tu panggil aku ibu takpon mama.sebab aku rase cam manje sangat.hehe.ayahnye pulak,aku nak anak anak aku panggil.........(jap aku tanye ehem ehem!cewah!haha)


tata!

3 comments:

  1. mak cik puan netty ke tu? wahwah... cun lg.. nmpk mude jer :)

    ReplyDelete
  2. cinta lea ixora-aah..mak..die baru 49 tahun ni..;p

    ReplyDelete
  3. kulit cerah ikot ibu u kot notty..hahahhaahaa..=D

    ReplyDelete

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails