^_^

Monday, January 31, 2011

Banjir 2011 di Labis lebih teruk dari 2006?

aku baru je sampai rumah lebih kurang pukul 6 petang tadi. sebenarnye aku nak balik dari semalam lagi. Hari Sabtu hari tu aku balik kampung aku kat melaka n ingat nak balik Labis balik ahad la kan. Tengok dalam facebook gambar Labis banjir teruk terus la tak jadik balik. nak nak dengar pulak kat berita yang Labis banjir teruk kali ni..lagi teruk dari 2006. but hari ni dengarnye hujan dah reda sket so kitorang pon ape lagik cepat-cepat packing barang cabottt balik. 


sepanjang dari Melaka,aku yang drive. kat melaka,hujan tak berapa nak lebat sangat cume gerimis mengundang jek.tambah ngan angin sepoi-sepoi bahasa, takde la nampak cam bahaya sangat. Mase lalu kat highway pon air tak naik cume dah masuk sempadan johor memang takleh blah air naik. dah paras jalan weh. aku yang drive ni rase cam bergetar gak hati kan. tapi steady jek la sebab kaki ayah aku sakit,bengkak..thats why aku yg drive lagipon yela aku anak kan.bile lagi nak mencurah bakti.


sampai kat area Yong Peng,aku siap berenti balai polis neh tanye boleh lalu tak jalan dari Y.Peng ke Labis. Polis tu kate boleh ape lagik aku terus mintak nombor tepon balai polis chaah in case takleh lalu pulak kan. tak ke haru jadiknye nak patah balik bagai kan. pastu polis tuh siap bagi skali nombor tepon balai polis labis. punya la baik hati cek polis bermisai tebal itu. sayang lebih la!thanks PDRM!hehe


then,aku drive terus ke labis. sampai kat area sungai karas which is lagi 15 minit nak sampai labis, banjir siot..dalam tak dalam ade la atas buku lali pakcik polis yang jage situ. memang banyak gile kete kan. aku cuak la kan nak sambung drive. terus aku berenti passing kat ayah aku yang sakit kaki tuh.huhu. terpaksa la yah.anakmu takut air tapi aku bukan kambing okeh!hehe


mase passing tu,rase gilo berdebar-debar n rase cam jantung nak gugur.mane taknye sebelum ni,ade kete redah banjir last-last terus arus bawak masuk dalam kebun kelapa sawit.ketenye pon tak kua lagik.tak tau la ape nasib orang tu. harap-harap selamat semuanya..at last,lepas pon seberang air banjir parat buku lali tu.alhamdulillah..


ni ade gambar sket yang aku amik dari member adik aku dalam facebook.korang tengok n nilai sendiri la teruk ke tak teruk banjirnya.










teruk kan?ni semua dekat je ngan rumah aku.sekangkang kera.


tempat korang camane?aku alhamdulillah..hujan pon cam nak berenti.air pon dah makin surut.tapi takut gak kan.hope semuanya tak pape.AMIN..

No comments:

Post a Comment

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails