^_^

Sunday, January 9, 2011

*Ape yang dulu dulu dapat,sekarang dah tak dapat?

BISKUT MAYAT/BISKUT KOK

kalau dulu dulu kan selalu makan biskut mayat neh lagik lagik kalo time time hujan menderu plus dengan cicah ngan air kopi. kalau dulu la kan,kat kampung aku,mesti ayah aku bising suruh buat air kopi. pastu ape lagik duk ramai ramai depan tibi makan biskut mayat. bestnye perasaan mase tu yang rase cam damai damai jek kan. sekarang nih dah takde dah semua tuh sebab biskut mayat cam susah jek nak dapat kat umah atuk aku.nak carik kat umah aku,memang susah la nak carik.tak same rasenye kalo makan time tak hujan.heh.mengade nak jugak makan time hujan.gediks betol!nyampah mak!


NAIK MOTOR KELILING KAMPUNG

kalo dulu dulu, pantang ade mase terlebih kat kampung. mesti mintak atuk kunci motor nak gi pusing pusing kampung. walaupun bukan selalu,tapik ade jugak la sebab yang mintak bukan aku.cousin aku yang mintak sebab die tinggal umah atuk aku.forsure la die kamcing sket ngan atuk aku kan. kalo aku yang mintak,mau atuk aku tanye macam pegawai polis nak siasat kan.heh. sekarang takde dah.almaklumlah kan dah besar.masing masing segan nak merewang lagik.hehe.kang kalo merewang kang,ade pulak makcik makcik yang nampak then terus cancel buat menantu.tak ke naye namenye tuh.hehe


MAIN MASAK MASAK + KAWEN KAWEN

kecik kecik dulu mase ramai cousin kat umah atuk kan, memang kalo petang petang tuh, tak main kejar kejar,tak main nyorok nyorok ibu,mesti main masak masak takpon main kawin kawin. yang tak tahan tu,kalo main masak masak,mesti habis segala bunge kat umah atuk aku tuh kitorang buat main. lagi lagi plak mase tu kat umah atuk aku ade macam satu pondok tempat duduk duduk yang mane sekarang dah takde.memang best mase tu..takde masalah nak pikir,takde pape nak jage.huhu.sekarang memang takde manenye la nak main kan.gilo ko nak main masak masak lagiik.memang kene kejar ngan atuk aku keliling kampung.heh.


DUDUK RAMAI RAMAI CERITA HANTU

mase berkumpul ramai ramai ngan cousin sume kan, pak itam aku selalu cerita hantu. paling aku ingat cerita pasal nenek tua yang dah mati ngan cincin die yang tak boleh tanggal dari jari die. cucu die kot kalo tak silap potong jari nenek die utk amik cincin tu.ape lagik,hantu nenek kacau la die. hehe. memang mase kecik kecik dulu best la. sekarang nak buat camtu?mampuih aku tak caye dah cerita cerita camtuh.haha.


KASUT ADE LAMPU

ha.yang ni mesti korang pun ade kan kecik kecik dulu?hehe.aku ade gak tau.memang jadik satu fenomena mase ni.rase macam al-riak + al-bongkak je kalo pakai kasut camneh.haha.tak kisah la ko nak gi pasar ke,mesti nak gak pakai kasut neh. sekarang nak pakai?haha.tak nak la aku.kang budak budak kecik sekarang jeles pulak ngan aku.kang ade sampai berbunuh bunuh pulak.haha.sungguh keji perbuatan di atas.


banyak bende yang mase dulu dulu dapat sekarang tak dapat kan?
camane ngan korang plak?
ade tak bende yang korang dapat dulu tapi still dapat smpai sekarang?
hehe.k..tata!

4 comments:

  1. hehehe...tumpang menyibuk!!
    aku dulu ado ko..leh usik2..sekarang dah xde..xleh nk tgok penumbok ko lagi (tumbok kang!)..hahaha

    ReplyDelete
  2. dulu aku berhingus je..meleleh2.Sekarang dah macho..hihi...beza dulu dan sekarang...hihi

    ReplyDelete
  3. nik-haha..yela ko tu.mane aku wat camtu.aku baik la..kekekkekek;p

    ReplyDelete
  4. mozuba-hehe..waaa..tu tnde da bley jd bapak org..hehe

    ReplyDelete

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails