^_^

Saturday, January 22, 2011

Air yang tenang,buaya pon tak sangka die ade dalam tuh.heh

Korang penah rase tak yang kadang kadang dalam hidup korang ni,korang dah buat sehabis baik tapi still ade lagik manusia yang tak hargai korang?penah tak?aku penah rase bende tu even dari aku sekolah menengah pun.aku tak tau la kenape why mengape aku selalu hadapi situasi macam tu.aku lembik ke?aku ni lembut hati sangat ke?aku ni tak reti buat keputusan ke?atau aku ni memang selalu benasib malang?ataupun sebenarnye aku ni tak cukup baik lagi untuk semua orang yang rapat ngan aku.mungkin kot.aku suke jawapan yang last.aku belum cukup baik untuk orang orang sekeliling aku.aku belum cukup 'aura' yang boleh buat orang sayang ngan aku n jaga hati aku sebaiknya.


ni cume luahan je.aku tak mintak pon aku ni disayangi ke ape.aku cume mintak aku difahami je.sebab walaupun aku ni nampak macam tabah je,aku sebenarnye tak tabah mane pun. dalam hati aku tetap ade taman.cet!aku tetap pompuan yang sensitip n cepat terasa.aku penah rase macam tension gile sebab aku rase aku dah sehabis baik jaga hati orang lain,tapi orang lain tetap taknak jaga hati aku.kadang rase macam nak meletop tapi sabar lagik sebab aku pikir mesti lame lame orang tu akan sedar sendiri.tapi,ape aku dapat orang tu tak sedar mane pon.die tetap dengan hidup die yang nak orang lain jaga hati die without die jaga hati orang lain.


kita manusia ni kan,sebenarnye kene saling memaafkan orang lain n jangan sesekali simpan dendam.sebelum tido kene betul betul bersihkan hati.aku cakap ni bukan nak bajet bagus atau ape ape sebab kadang-kadang aku pon ade rase dendam ngan orang lain.kalau orang lain tegur kite,janganlah kite buat toye atau rase macam 'aku betul yang kau nak tegur pehal?'. orang lain yang judge kite kan.dorang yang nampak ape keburukan,kelemahan kita.so,terimalah pendapat orang lain.bukan rase diri tu dah betul,pastu mule tarik muke ngan orang lain. rasenye macam tu perangai yang agak bodoh kot sebab nampak macam kera yang bodoh sombong n tak nak terima kritikan org.


kalau kite tengok orang macam ramai tak suke kite kan,kite sepatutnye cari punca kenapa orang tak suke kite.bukan kite pikir 'lantak kaulah kau tak suke aku sile gi mam***'. kite kene la carik tahu nape orang tak suke kite.ade la perangai kite yang meloyakan orang lain n sepatutnye kite ubah untuk diterima ramai.yela kite hidup dalam orang ramai kan.kene la baik,jangan suke buruk sangka or pikir yang kite cukup bagus.tah la,aku tak faham ngan orang yang macam ni.mulut lantang cakap pasala salah orang lain walhal diri sendiri tu bukan bagus mana pun.hello!cermin urself okeh!


ade sorang kawan aku yg rapat gak penah cakap kat aku yang aku ni lembut sgt.sampai orang pijak kepala aku.orang tak hormat aku sebab aku tak reti nak marah.masalahnye,aku memang macam tu..aku tau camane nak marah but aku nak marah org yg rapat ngan aku memang aku tak boleh sebab aku bukan jenis macam tu.but,maybe pasni aku akan lagi tegas n takkan bagi org pijak kepala aku.but pasal yg lembut hati bagai,memang aku tak dapat nak ubah la sebab tu memang aku.aku takkan boleh jadik orang lain.dan aku taknak jadik orang lain sebab i'm proud of myself.


pada kawan aku yang sorang ni,aku memang sayang sangat kat kau.walaupun aku lately ni tak rapat sangat ngan kau,but jauh dalam hati aku ni,aku paling sayang kau.sebab kau faham aku.susah senang ngan aku.aku tau kau selalu kecik hati ngan aku.sorry sebab aku tau kau faham aku kan?aku tau kalau kau bace post aku ni,mesti kau dapat agak kau orangnye kan?hehe.aku banyak wat kau sakit hati but aku cakap betul memang aku takde niat.kau pon tau kan ape sebabnye.thanks jadi kawan paling memahami!


tata! 

4 comments:

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails