^_^

Thursday, December 9, 2010

*Kaya?

haish..betul2 tak faham ngan perangai certain 'ORANG KAYA' yang rasa diri tu dah ckup segala-galanya..ade rumah banglo 18 tengkat, kete porsche(btoi ka cheq eja?) 13 bijik bersusun kat laman humah, ada drebar..pendek kate ckup sgale2nye dr segi harte bnde..tu blum lagik duit-muit kat bankssss lagik..msti tak habis makan smpai keturunan ke 49..huish..betoi2 kaye kan?ish ish ish..

bile kite tgok orang kaye, msti dalam hati kite..'bestnye kalo aku kaye macam org tuh. t aku nak bli keta, ghumah..bla bla bla..' aku pown kdg2 ade gak terlintas camtuh. tp kite sedar tak, bile kite cakap cmtu, kite sebenarnye tergolong dalam org2 YANG TAK TAHU BERSYUKUR..

ak bersyukur, sbb aku masih ade kedua org tua ak yg masih setia jage aku dari kecik cenonet smpai aku beso..aku bersyukur aku lahir cukup sifat,ade tangan, ade kaki, boleh dengar, tak bisu, tak buta, tak tempang, n masih punye hati n perasaan..aku bersyukur sbb walaupun ak hidup sederhana, aku bahagia ngan hidup aku. ak rase selamat bile ak dengan family..dgn kawan2..aku rase disayangi n bebas nak sayang sape2 pon dalam hidup aku..

kdg3 rase meluat ngan perangai 'ORG KAYA' yang punye harte banyak, tp kurang BUDI BAHASA. smpai kite ni dibahasakan balik plak..kalo harta tu dari hasil usaha sendiri, aku cakap betul, memang aku TABIK SPRING tak hengat..tp kalo setakat harte mak ayah, sorry la. ak nak pndang pon aku tak hengen.ape sgt la harte dunia yang Allah s.w.t bg pinjam kat ko cume sementara tu ngan budi pekerti baik yg org akan kenang smpai bile2..nnt kite sume mati pon, tetap pkai kain kapan dr warna yg same. bukan beerti kalo ko kaya, ko akan pkai warne pink bertatahkan emas n berlian..ko tetap pkai warna yg sme macam aku..PUTIH.

so, lagi baik ko kayakan jiwa n diri ko ngan budi pekerti yg baik. setakat kaya harta kalo takde budi bahasa pon tak gune..pikir2 kan la. ko yg tentukan sme ade ko nak KAYA HARTA + BUDI PEKERTI BAIK atau KAYA HARTA tnpa perangai yg elok.

3 comments:

  1. best gak tuh,,tp mmg tak gune kalo harte je bnyak,tp budi takde..

    ReplyDelete
  2. hehe...ni org kaye mne yg wt hang saket ati ni...;p

    ReplyDelete

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails