^_^

Saturday, December 25, 2010

*Boleh aku tak perasan.huh

Hai dior..

hehe.aku rase macam lame giLO tak hupdate blog neh.
rase macam nak manjekan diri jek.
(org manjekan diri kat spa la ngek.hehe)

keh3,toksah pikir pasal bende kat atas nuh. 
rini aku gi kenduri kawen kat taman aku neh.
mak aku dah ugut awal2

'kalo ko tak pegi, sok sok ko kawen orang tak datang baru ko tau'

aku ape lagik.
memang sentap habis la kan.
takot gak kalo aku kawen,takde sape nak datang.
kang yang ade aku,suami aku(ececeh),mak aku,ayah aku,adek badek aku jek kang.
hehe.
so,aku pon siap siap mandi,tacap mane yg patut.
pakai la baju kurong ngan tudung neh.

Pastuh, ade ke patot ngan selambe jek adik aku cakap muke aku mcm org tua pakai tudung neh.
Die rase die tu mude sgt. Deym. Hehe
Pastuh,ape lagik.
Aku pon sempat lak carik tudung laen gi iron.
Takot makcik-makcik kat sana cakap aku neh mak-mak orang mane kang.
Ade aku balik kenduri nanges nanges nanti.
Hehe.
Aku pakai tudung biase jek la.
Betol gak kate adik aku.
Bile pkai tudung biase neh,takde la aku Nampak macam mak mak.
Hehe.

Nampak tuh aku senyum sebelah jek.
Member member ramai cakap aku suke senyum senget.
Macam buat buat.
Padehal dorang tak tau. Tu kan style mase kini.
Haha.ape la.
Yang sebelah aku tuh,adik aku yg tombam.
Lain kan muke kitorang?heh.
Yang paling aku suke bile gi kenduri je mesti makcik makcik akan cakap die kakak.
Haha. Time tu die akan cakap.
‘makcik tu rabun ke ape.aku yg mude remaja die cakap kakak’
Pastuh mule la die bebel bebel n telinga aku terpakse ditadahkan.haha.
Tu la, sape soh muke ko ‘mecet’ sangat.
Heh.
Keh,pastuh kitorang pon gi la kenduri tuh.
Act, kenduri tuh dekat jek ngan umah aku.kat dewan.
Aku gi jalan kaki jek ngan adik aku.
Sebab parents aku dah gi dulu.
Almaklumlah menolong rewang katenye.
Hehe.
Aku pakai la kasut neh.

Lame dah aku beli kasut neh.
Dalam 2 tahon kot.
Then,dengan selambenye aku pon jalan la kan.
Dengan penuh keyakinan azam membara nak jumpe makcik makcik kat sane.
Mane tau dapat lak jadik calon menantu kan.
Heh. Perasan tak hengat.
Then,dah sampai kat dewan,aku rase jalan aku tak sedap.
Bile tengok kasut, mak ai!
Kasot aku ni macam mintak nyawa.
Jari dah kua dari kasut dah.
Kalo bley dengan kaki-kaki nak kua semua.

Aku pon bisik kat adik aku.
‘wei,asal la ko tak bagitau aku yang kasut neh dah LOPONG’
‘ko tak tanye’
Sengal!
Selambe jek bagi jawapan camtuh.
Mase tuh rase malu gak tapi tetap gagahkan diri.
Lantak la ape org nak kate.
Sebab aku dah plan,kalo org tanye, aku akan cakap tu trend.
Gerek tak jwapan aku?
Hehe*sigh
Seb baik takde sape tnye.
So,aku pon sempat la snap gambar neh.

Tak banyak aku amik sbb ramai sangat manusia+aku tak kenal pon pengantin tuh.

Pas makan,kitorang pon balik.

Sampai depan umah.
Kasut tuh memang dah takleh buat ape dah.
Langsung tercabut.
Sengal!
Seb baik la ko tak tercabut kat sane.
Kalo tak,memang aku pinjam kasut pengantin.heh

What a bad day.
*sigh*

3 comments:

  1. hehe..
    didoakan kmu cpat2 smp jdoh,
    kahwin n bhagia smp syurga ^^,

    ReplyDelete
  2. haha..kelakar siot ko ni nat..hahahaha

    ReplyDelete

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails