^_^

Sunday, September 5, 2010

~Hujan batu kat tempat sendrik!~

SaLaM

hai korang2 sekalian..hari ni adlh hari ke 3 aku ade kat umah..
(pdhal 4 hr termasuk khamis..tp kamis ak taknak kire sbb da separuh hari!)
n hari ni jugak merupakan hari 1st ak mnjejakkan kaki kat BAZAR RAMADHAN..
bukan dkat k.tganu, bukan kat melaka, bukan kat penang..
tapik kat SEGAMAT!

sebelom2 ni, bile aku g paso kat tempat aku ni ha, aku rase cam..
'ape kebende la yang dorang ni jual..tak variety langsung..'
macam2 la aku bandingkan ngan paso malam kat terengganu nun ha..
but, hari ni, aku tuka persepsi aku terhadap tempat ak sndrik..
AKU SGT KAGUM!cayalah!

tp, dalam kol 5 lebih, ak duduk2 kebosanan..
baru pas layan cte ISABELLA..(best gak layan!)
then,mak ayah ak ngah bersiap2 nak bli mkanan brbuke kat kdai..
aku hape lgik,,trus tnye mak aku..
'ibu, kite g segamat la bu..g bazar..'

pastu, mak ayah aku trus setuju..(wah!best gile)
then,aku pon trus siap2 bagai..make up2 sket n blah..
dalam hati aku,,
 'ala,mesti same je ngan paso malam..tak variety'
mulut aku pon same2 la mengomel cte pasal bazar kat terengganu..
mmg jauh beza la,ape la aku cakap kat ibu ayah ak..
kat terengganu,mmg VOGUE THE VAST!
bnyak sgt pilihan..n best!

sampai jerk kat kawasan bazar tuh, ayah pon park la..
then,aku tengok2 la kawan bazar tu kan..

MAK AIHHH!!BESO GILE!FUIYYYOOO!

mmg aku sgt terkedu+terkezut+bangga ngan tempat sendri..
mmg best gile la..bnyak gile pilihan..
sume makanan pon mmg mnyelerakan..
pndek kate aku bagi 11 bintang!!!!!!
tu pon aku tak sempat round sume sebab terlampau beso!
sempat la aku bli AIR KATIRA, MI GORENG KAW, KUIH SERI MUKA, TEPONG GOMAK, TALAM, LEPAT PISANG, CENDOL, NASIK AYAM, ngan AYAM GOLEK!!!

ape yang aku bley cakap,,
(meh nak berperibahasa jap..)

HUJAN BATU DI NEGERI SENDIRI,,
HUJAN EMAS DI NEGERI ORANG,,
LEBIH BAIK KAT TEMPAT SENDIRI...

chewah!hehe..

p/s~bazar ramadhan kat tganu pon tetap takkan aku lupe sebab BEST!

WasaLaM

2 comments:

  1. hohoho...
    mmg tade tmpt laen yg besh mlaenkan tmpt tggl sndri,tmpt brmaen,tmpt tjatuh dn ape2 jelaa..
    :)

    ReplyDelete
  2. betul tu ayaz!!hehe..
    mmg sgt2 menghargai tmpat sendri..=)

    ReplyDelete

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails