^_^

Friday, August 13, 2010

~hmmm~

SaLam..

act,td ak baru je lepas berbalas komen ngan member ak kat FB..
kesian die..dalam ayat die tu, gayanya mcm bf die ditekel oleh org lain..
pd aku, takde istilah rampas merampas nih..
sebenarnye mgkin dah takde jdoh..
kalo la someone yang syg kite tu mmg btol2 syg kite,,
die takkan benarkan diri die dirampas oleh org lain kan??
tah la..aku pon tak brape pndai nak cakap bnde2 camni..
sbb pd aku, jodoh kite di tangan ALLAH s.w.t..
sape lah kite sbg manusia biase ni nak tntukan yang DIE MESTI JDOH AKU..
mmg kite berusaha utk carik jdoh yg terbaik buat kite..
tp once bile kite putus cinta, knape kite msti meratap seolah2 ALLAH tak adil pd kite?
sebenarnye la kan..
pd aku, ALLAH MAHA ADIL..
bile kite takde jdoh ngan someone tuh,
mgkin akan datang kat kite orang yang lebih baik dari sebelumnya..
insyaAllah dengan izin ALLAH..
aku percaya bnde tu..
but kite tetp kne usaha pertahankan cinta kite ok??
bukan just berserah je..
tu pd aku la..tak tau macamane pd korg..
kite bnyak dgr kan cte pasal org bunuh diri la..ape la..
pasal PUTUS CINTA..
awek kne kebas la..pakwe curang la..
sepatutnye semua tu tak jd..
kite kan ad pegangan agama masing2..
tak boleh nak ikut perasaan sgt..
mgkin after ptus cinta, kite akan mnngis berhari2..
takpe la..itu cara kite luah perasaan yang terbuku kat hati..
tp asalkan jgn la smpai bunuh diri..
then, kite redha la dengan setiap dugaan yang kita hadapi..
sbb ALLAH takkan uji org yg takleh nak tanggung dugaan tu..

Allah tau apa yang terbaik utk diri makhluk-Nya..
semoga kita sume mndapat kbahagiaan di dunia dan di akhirat..
AMIN..

p/s~buat kawan aku tu, aku doakan die tenang hadapi sume dugaan ni..aku sayang die sgt3..

WASALAM~

No comments:

Post a Comment

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails