^_^

Thursday, July 1, 2010

SO HOT!~

~SaLaM~

Hari ni dan hari2 sebelum ni(pas aku balik terengganu balik), tido aku terganggu disebabkan cuaca kat luar yang sgt HOT++PANAS!erm..korang bayangkan la..td balik kuliah around 1.15 ptg, ak pon baring2 la kjap smbil bace novel..baring punye baring,aku terlelap..nak kate ak membute lame tu takde la..sbb after aku solat,dah 1.30 ptg..aku kne lak g pjumpaan utk taklimat INTERNSHIP kat maktab kol 2.30 ptg..kol 1.50 ptg aku dah tbangun disebabkan kejutan elektrik..(chewah!!!takde la) bukan kejutan letrik..tp kejutan alarm enset aku ni ha!!saketnye hati..kejap je rase tdo..

emm..walaupon kjap kan..tp korang tau tak aku tdo dalam keadaan yang sgt PANAS LETONG!panas giler la..serius aku tak tipu..buktinye..mmg bpeluh habis la kan..tp takde la smpai mncurah2 peluh tu..ok lagik sbb,mayb aku tdo tak lame..then,ptg tu pon,aku tdo gak..after balik taklimat..aku tak thn sgt..ngatuk sgt2..aku bangun tu..mak aih!!!!basah lencun+banjir+melimpah ruah macam air terjun SEKAYU yang hot!!ermm..sgt panas skali sampai ak takleh nak let korang bayangkan!UNSANGKARABLE!

huhu..aku tak tau la apesal panas sgt aku rase kat sini..maybe sbb rumah sewa aku ni kowt..rumah ni rndah sket..so,mayb panas sket kowt..bile aku balik cti hr tu,kat umah aku,aku dok dalam bilik,tutup lampu, bukak kipas smpai nak tercabot,tutup tingkap bilik,ttp sume ruang2 yang ade smpai tak nampak ape pon,stil rase sejuk macam dalam air cond!hehe..takde la kan..tp still sejuk la..kat sini aku peliks!!tutp lampu,bukak kipas smpai dah tercabot pon,stil panas smpai berpeluh2..tah la..sgt tidak menyelesakan dri aku!!!uwaaa!!!

so,ak dah pk beberape solution kpada masalah aku ni ha..k..korang pon ley bgik pndapat same taw!

***pasang air-cond dalam umah,pastu sepanjang mase bukak je air-cond tuh tak payah tutup2..
(bil letrik plak bnyak kan??huh!plzz..ade sape2 nak sapot tak??hehe)

***tdo dgn keadaan senyum spy tak rase pon cam panas LETUNG!(bley ke aku wat??nonsense!)

***tumpang tdo umah kawan2 aku yang ade air-cond..(tp setiap kali aku nak tdo je la..tp sapekah yang ae air-cond tuh??)

***blik kipas yang cntik2 tuh..(kipas nyonya).(tp time tdo,takkan nak mengipas jerk..lenguh la..OMG!)

ha..tu la solution yang smpat aku pk..sampai rase nak berkarat dah otak aku nih!!k la..nak solat maghrib!!smpai sini jerk..t aku smbong lagik k??!!;p

daa~wasalam~;p

2 comments:

  1. hehe.. sng je solution aku.. ptame beli extra kipas.. pkai bile nk gune je.. k2, klu still nk jimat letrik, soh je roomate ko kipaskan.. haha!

    ReplyDelete
  2. haha....
    xde keje aku...
    bek aku kipas diri sndiri:P

    ReplyDelete

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails