^_^

Saturday, July 17, 2010

**Serik gile!Alhamdulillah syukur padaMu**

~SalaM~

Hai u'ollz..
huhu..entry kali ni,aku nak cte pasal pengalaman aku yg owh!!!sgt SCARY!!
hari nih..bersamaan ngan JUMAAT,16 JULAI 2010..
mncatat kngn yang sgt aku takut!!
camni cte die..aku ngan few budak class aku..
kitorang berenam cadang g Besut..
ade mmber ak sorang nih ajak makan umah die..
then g la mandi skali kat lata tembakah..
lata tembakah nih,air terjun..
dlu kitorang pnah la g skali kan..mmg cantik n best la..
air sejuk..korang tau la air terjun camane kan..
mmg sgt TERUJA!!seriyus aku tak bohong..huhu
kitorang btolak lebey kurang kol 7.30 pagi..then,after that..
kitorang trus gerak..kitorang g 2 kete..
smpai sane dalam kol 8.40 pg..
kitorang ape lg..bile smpai nih,trus dgn excitednye tbayang2 air yang sejuk tuh..
huhu..kitorang trus carik port baik punye..
then..mandi2..pergh..aku cakap..mmg best sgt la..
kitorang lepak kat port tu lebih kurg 1 jam lebey gak..
then kitorang decide la nak g carik port lain..
kitorang pon naik la ats sket..
carik punye carik,kitorang pon jmpe satu port yang agak seswai la..
port tuh takde batu..air je..
kitorang bajet cam best la kan..
sbb tak payah nak pijak batu2 yang licin2 tuh..
(batu kat sane mmg sgt licin)
nih aku tnjuk gambo port tuh..

**~Tempat kejadian~
 
**
nak dijadikan cerita la..
sblum bnde tuh jadik..
aku tgh sibuk amik gambo port tuh..
sbb mmg cantik kan..
then..mmber aku yang sorang nih..
g la slide n trun ke dalam air tuh..
kitorang lmbat sket coz ngah tngok2 tmpat tuh..
ade mmber aku 2 org da siap2 nak trun..
then..tbe2..
kitorang tgok mmber ak yg sorg nih da macam tggelam tmbul..
OH GOD!!!!
mule2 ingatkan die saje jek..last2..kitorang tgok cam lain macam jek..
mule2 suare die mintak tlong kuat..
lame2 makin plahan..
pergh..saat tu aku rase cam nak tcabot jantung!!!
seriyus aku takot sgt3!!!
kitorang mnjerit bagai nak rak la..
korang bayangkanlah..
dgn bunyik air terjun yang kuat tuh..
kitorang jerit pon macam takde yg dgr!!!
seb baik la ade satu family dkat2 ngan kitorang..
kitorang apelagi..trus lambai2 cam org gile mintak tlong..
ade sorg kawan aku,suare slow pon trus jdik kuat sbb bnde nih..
then,ade 2 org laki datang tlong kitorang..
laki tu terus terjun nak slmatkan mmber aku nih..
kitorang dah gile takot time tuh sbb kitorang nampak die cam dah tak bnafas je..
rupe2nye,die apungkan dri..
seb baik sgt3 ko pndai apung dri!!
kalo tak,aku rase mmg kitorang akan fobia seumur hdup kot..
n aku takkan jejak kat mane2 waterfall lagik..
syukur ALHAMDULILLAH..
tu la pengalaman aku yang takkan aku dapat lupe smpai ble2..
tak pnah aku tgok org lemas..then kali ni blaku dpan mate sndri..
kawan aku sndri plak tu..
syukur pada-MU ya Allah..

p/s~moral of the story ==> mandi kat tempat ramai org!!hehe..takpon mandi dalam shower kat umah je..hehehe~

~WASALAM~


No comments:

Post a Comment

awak yang handsome n cantik,komen la ye..jgn segan-segan tau!cayang korang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails